Lørdag 24.august går turen til “de tusen sjøers land” – nærmere bestemt Finnskogen. Jan Myhrvold fra Solør-Värmland Finnkulturforening er guide på turen. Første stopp er Finnetunet, med skogfinnenes særegne byggeskikk. I hovedhuset – røykstua – får vi en kaffekopp med “nogo attåt.” Derfra går turen ut i det blå… Det eneste sikre er at vi spiser middag, silpo, på Minimäki på Øiermoen før vi returnerer til Kongsvinger.

Bli med på en spennende tur, hvor du garantert får vite noe du ikke visste fra før. Buss fra Berg skysstasjon. Velkommen!

Avreise fra Kongsvinger stasjon kl. 10, lørdag 24. august.

Påmeldingsfrist 1. august

Pris for medlemmer av historielaget: kr 465,- Priser for de som ikke er medlem av historielaget: 520,- Prisen inkluderer busstur, guide, enkel bevertning på Finnetunet og middag. Drikke kjøpes separat på Minimäki.

Kjøp billett her.

sdr